Vakantie tijdens vakantie

22 juli 2015 - Praia Do Forte, Brazilië

20-21-22 juli 2015

En dan beginnen drie dagen van zo goed als niets doen... We staan elke dag op met een strakblauwe lucht en een stralende zon. Nog voor het ontbijt wordt er gezwommen, we gaan van zwembad één naar zwembad twee en weer terug. Of we kiezen voor de zee en het strand die we dan helemaal voor ons alleen hebben. Hoewel de pousada redelijk vol zit is het rustig overdag. De Brazilianen vertrekken met heel hun hebben en houden naar andere oorden maar daar hebben wij niet veel behoefte aan... We houden vakantie tijdens onze vakantie en rijden enkel naar de supermarkt wanneer bijvoorbeeld onze Chileense wijn (die hier driemaal duurder is dan thuis terwijl hij niet de helft van de wereld rond moet) op is.

Enkel op dag twee trekken we in de voormiddag naar Praia do Forte, vroeger vooral een vissersdorpje en nu uitgegroeid tot een toeristisch plaatsje. We wandelen door de autovrije straat met winkels en restaurants naar het Tamar turtle project, dat helemaal in het teken van de zeeschildpad staat. In Brazilië leven vijf soorten zeeschildpadden en hier wordt gewerkt aan het in stand houden van de verschillende soorten...

Terug in de pousada voetbalt Emiel met het franse jongetje van naast ons, en gaat Louis op zoek naar de poezen en de hond. Er springen kleine aapjes van boom tot boom in de tuin. We zwemmen tot het donker wordt en zeker op de laatste dag genieten we van het zwembad tot de allerlaatste minuut.

We geraken 's avonds niet tot in Praia do Forte om te eten... Het restaurant hier is prima, voor de jongens is er westers eten en voor ons de Bahiaanse keuken. En niets zo gemakkelijk als na enkele caipirinhas tien meter verder op ons terras in de hangmat duiken en voor de verandering niets anders doen dan luisteren naar de golven.

Mocht het nog niet zijn opgevallen, wij zijn helemaal weg van deze pousada, een aanrader voor iedereen die hier eens in de buurt zou zijn!